Vecko update

En liten update på hur första veckan av en seriös diet har varit. Ja för mig har den varit seriös.
Kaloriintaget har legat på ca 1900-2100 per dag.En av dagarna var en riktigt dålig dag då jag råka trilla ner på endast 1500. Men det gick ändå. Skall försöka få det lite mer stabilt. Tar ju dock sin tid att hitta rätt mängd av allt osv osv osv. Men det har varit överraskande roligt måste jag säga, allt med att väga maten och känslan av att man gör något vettigt av allt.
Utgångspunkten var 100 kg och det gick ner till 98 som lägst nu under veckan. Dock blev det nog några munkar för mycket i helgen




Strunt i det. Ätardag i all ära. Det känndes bara jobbigt med ätardag när man ändå kört strikt hela veckan med maten. Men man får ju testa sig fram vad som är bäst och vad som passer en själv. Det kommer nog gå bra iaf.
Denna vecka ska jag försöka få ner kollisarna ännu mer och se hur det kommer att påverka framgångarna på gymmet. Ha. som tur är kommer det lite tillskott i vecka ju. Efterlängtade BCAA så att man inte förtvinar helt.
Träningsupplägget har varit väldigt utdraget denna vecka då jag har varit ledig mycket och mest jobbar eftermiddag dom dagarna man jobbat. Så det har nästan blivit nån form av träning varje dag. Skönt på ett sätt men lätt att man skjuter upp vissa grejor.
Har sett ut som följer

Måndag:
Cykling
Biceps och vader


Tisdag:
Powerwalk

Onsdag:
Triceps

Torsdag:
Axlar

Fredag:
Cykling
Mage


Lördag:
Bröst och framsida ben

Söndag:
Rygg, baksida ben och vader

Denna vecka får jag lägga in lite mer cardio så det händer något på riktigt. Dock är det mycket jobb så det kommer bli väldigt svårt att hinna få in allt. Det ska gå det måste gå. Får se om det får bli en massa dubbelpass eller extra långa när man väl är ledig. Återstår att se.

Time will tell

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är bra, kämpa på! Har dock svårt o se hur du skulle tvina bort :-)

2010-04-27 @ 20:18:10
URL: http://sirikit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0